سفیر سیمرغ، وبلاگ تخصصی ادبیات فارسی

جملاتی برای اندیشیدن2

تنها ” که باشی ؛

 نه دلت دستمالی میشود

و نه خیالت انحصاری . . .

********

 دلم میخواهد عاشق باشد

عقلم میخواهد عاقل باشد

این میگوید زود باش

آن میگوید دور باش

احساسم این روزها دوشیفت کار میکند

و حقوقش را از من میگیرد . . .

******** 

رفتــم گفتـم از “خـــــیرش” مـی گــذرم

شنیـدم کـه زیــر لب گُفـت از “شــــــرش” خــلاص شـدم . . .

********

آرزویم این است :

“آرزویت” ساکن کوچه ی بن بست نباشد هرگز . . .

********

  میگویند شکستنی رفع بلاست

ای دل تحمل کن شاید حکمتیست  . . .

********

عشق جام شرابی است

که تا تلخی دوری را نچشی لذت عاشقی رو نمیبری . . .

********

تمام حرف ها پشت سرت بود

به دنبالت الفبا را قدم زدم؛ تو حرف نداشتی . . .

********

صبورانه در انتظارم بمان

هر چیز در زمان خودش رخ می دهد

باغبان حتی اگر باغش را غرق آب کند،

درختان خارج از فصل خود میوه نمی دهند . . .

********

به روزها دل مبند. روزها به فصل که می رسند، رنگ عوض می کنند.

با شب بمان. شب گرچه تاریک است ولى همیشه یکرنگ است . . .

********

 بی خیال است خیلی بی خیال …

همان کسی که تمام خیال من است . . .

********

 همیشه دلتنگی به خاطر نبودن شخصی نیست

گاه به علت حضور کسی که در کنارت هست

که حواسش به تو نیست

********

 عاشقت شدم

بازی ام دادی

آن هم از نوع قایم باشکش

و من چه کودکانه به بازی ادامه دادم

نمیدانستم قرار است دیگر پیدا نشوی . . .

******

درد دارد …

وقتی همه چیز را میدانی

و فکر میکنند نمیدانی

و غصه میخوری که میدانی

و میخندند که نمیدانی

********

 روزگار، نبودنت را برایم دیکته می کند

و نمره ی من باز می شود . . . صفر!

هنوز نبودنت را یاد نگرفته ام.

********

 تا دلت بخواهد بغض دارم

تا حدی که به بغض هایم خمس تعلق میگیرد . . .

********




:: موضوعات مرتبط: تصاویر، متن ادبی، نثر، ،
:: برچسب‌ها: قیصر امین پور, دل, دوست داشتن, عاشقانه ها,
نويسنده : ....